اجرای آموزه های قرآنی؛ بهترین رویه در سبک زندگی اسلامی + عکس  
کد خبر: 3701876
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
خطیب موقت جمعه بوشهر عنوان کرد:

اجرای آموزه های قرآنی؛ بهترین رویه در سبک زندگی اسلامی + عکس  

کانون خبرنگاران نبأ ــ هرکس به غیر از خداوند متعال متوسل شد ضرر خواهد کرد و دچار خسران خواهد شد، اجرای آموزه های قرآنی و دستورات الهی بهترین رویه در سبک زندگی اسلامی و سالم است.

اجرای آموزه های قرآنی؛ بهترین رویه در سبک زندگی اسلامی  

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت الاسلام و المسلمین سیدغلامرضا هاشمی، امام جمعه موقت بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته، سوم فروردین که به همت کانون فرهنگی و هنری امام هادی(ع) برگزار شد، سال نو را فرصتی برای تلاش مجدد، کار جهادی، انتخاب زندگی بهتر در مسیر پروردگار و احسن الحال برشمرد و اظهار داشت: سال نو که با بهار طبیعت خدادادی همراه است و سال نو منقلب کننده دلها و تغییر دهنده افلاک به دست خداست.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: چه حالی بهتر از این است که حال انسان یک حال خدایی و مملو از لحظات الهی و عبودیت باشد و ایام عید، ایام تفرج، گردشگری و شادی است ولی افراد جامعه باید مراعات عفت اجتماعی، ارزش های دینی و اسلامی را بکنند و سعی کنیم روحیه امر به معروف و نهی از منکر را در روحیه و رویه زندگیمان و پاک زیستن احیا و زنده نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه امام محمد باقر (ع) فرمود «هرکس سه روز از ماه رجب را روزه دارد بهشت بر او واجب گردد»، گفت: ماه رجب، شعبان و رمضان بهترین فرصت برای کسب تقوا و جلب رضایت پروردگار عالم است و جلب رضایت پروردگار بالاترین افتخار برای انسان موحد است.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: ماه رجب ماه آماده سازی انسان برای حضور در ماه شعبان و رمضان است و ماهی برای لحظات استغفار و اجابت دعا است و لذا خداوند سبحان آمرزنده است و می گذرد نسبت به کسانی که او را بخوانند و استغفار، عبادت و اطلاعت کنند.

خطیب موقت جمعه بوشهر با ابراز اینکه هرکس به غیر از خداوند متعال متوصل شد ضرر خواهد کرد و دچار خسران خواهد شد، بیان داشت: اجرای آموزه های قرآنی و دستورات الهی بهترین رویه در سبک زندگی اسلامی و سالم است.

سه حق پدر و مادر بر فرزند
وی با اشاره بر اینکه امام جعفر صادق(ع) فرمود «پدر و مادر بر فرزند سه حق است: شکر آنان در هر حال، اطاعتشان در هر امر و نهی که معصیت خدا نباشد و خیرخواهی برای آنها در نهان و عیان»، اظهار داشت: یکی از ویژگی های انسان مسلمان موحد این است که با دقت به مضامین آیات قرآن و احادیث شریف عمل کند تا در سایه الطاف الهی قرار گیرد و تا خوشبختی در زندگی دنیوی را تجربه و به سعادت اخروی نائل شود.

حجت‌الاسلام هاشمی در ادامه به تحلیل و تبیین شعار سال جدید پرداخت و گفت: مسائل اقتصادی و معیشت اقتصادی مردم مهم ترین ضرورت کشور است که باید تبدیل به فرصت شود و دشمنان خارجی با ایجاد فشارهای اقتصادی در تمامی عرصه ها قصد دارند جلوی اهداف و منافع نظام اسلامی ما بایسند و آنها نمی خواهند کشور ما در زمینه اشتغال، تولید ملی و مصرف کالای داخلی رونق و پیشرفت کنیم و خودکفا باشیم.

مدرس مرکز معارف اسلامی با اشاره به اینکه مردم نقش اصلی در تولید ملی، کارآفرینی و خرید کالای ایرانی دارند، اظهار داشت: افزایش تولید، ارتقای کیفیت، ارزانی کالای ملی و رضایت داشتن مردم می تواند به تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی کمک کند.

تشکل های صنفی، تخصصی و انقلابی بهترین شریک نظام در تحقق اهداف
امام جمعه موقت بوشهر در پایان با تاکید بر اینکه توفیق یک کشور به دست جوانان خدوم، متخصص، ولایتمدار و انقلابی است، گفت: تشکل های صنفی، تخصصی و انقلابی با محوریت مردم بهترین شریک نظام در تحقق اهداف به شمار می روند و توسعه کمی و کیفی تشکل های مردمی و افزایش نقش و جایگاه بخش غیر دولتی در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری می تواند ما را از موانع سخت گذر دهد و توسعه خصوصی سازی در حوزه فرهنگی، اقتصادی، علوم دانش بنیان، هنری و کاهش تصدیگری بهترین کلید پیشرفت برای کشور ما محسوب می شود و باید در این مسیر اقدام عملی و جهادی کنیم و مطابق رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیش برویم.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: حسین شریفی‌نسب

انتهای پیام 

captcha